lördag 7 februari 2009

25/4 Härliga träningsvärk!

Igår körde jag mitt sista pump-pass på gymet... Nu är det uppehåll åtminstone till efter jul. Sen får vi se. Ska bli himla skönt att kunna bestämma över sin egen träningstid nu! Men fyra dar i veckan ska det ändå bli!! 2-3 styrka å 3 kondition/förbränning. Så man får helt enkelt kombinera smart. Men just nu känns det som en helt möjlig sak att genomföra. Nu ska jag bara lära mig att gå upp i tid så jag slipper flexa varenda jäkla dag. Vet inte när jag stämplade in i rätt tid sist...

Men åter till gårdagens pump. Jag skadade ju knäet i januari och har känt av det ganska länge. Inte direkt smärta men jag har känt att det har varit nåt som varit fel. men nu har det gått bra ett par veckor. Så igår körde jag på lite extra på benövningarna... Det skakade gött i benen!!! Knappt att jag tog mig ner för trappan efteråt. Då vet man att man har tränat bra! Å inte hade jag ont i ryggen heller så jag kunde köra marklyft också. Men jag vågade inte dra på så som jag hade velat. Men ett litet steg framåt var det ändå. Å den nya axelövningen tar ganska bra i skuldrorna också så dör gör det också lite ont...

Så nu sitter jag här å spänner mina onda muskler bara för att det är så jäkla skönt!! Sen blir jag lite peppad av det också. Man mår ju asbra av lite träningsvärk!! Ska försöka hinna med lite stavgång i eftermiddag. Sen ska vi till Ida å Peter å grilla å mysa!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar