söndag 15 februari 2009

7/11 För att pigga upp...

För att pigga upp stämningen lite drar jag och Micke till Sveriges framsida imorn. Vi ska bo flott och dricka färgglada drinkar på de trendiga barerna... hoppas jag. I själva verket är det Mickes jobb som bjuder personal med respektive på en helg med tillhörande galej. Vi vet inte var vi ska bo. Vi vet inte vad vi ska göra. Men jag vet att vi ska passa på att hälsa på sorebror med fru och solstråle. Och det ska bli väldigt roligt.

För övrigt så känner jag ingen som ska med på den här trippen mer än min kära fästman. Jag hoppas att nån är trevlig. Man får lätt uppfattningen att de som han jobbar med antingen är 20 och det bästa som finns är att supa. Eller så närmar de sig 50 och är alldeles för bittra. Jag hoppas att han har fel. Att de visar sig vara en gäng partyprissar som vet hur man har kul. Även utanför socknen...

Så 07,45 imorn står vi på Statoil och väntar på bussen. Ingen sovmorgon imorn heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar