söndag 15 februari 2009

8/12 Analys av sveriges deckarförfattare... typ

Jag vet att jag ligger låååångt efter alla andra i det här. Men jag har börjat läsa igen efter att inte ha läst mer än nån enstaka bok på semestern har jag blivit fast i de böcker som alla andra redan läst. Stieg Larsson. Jag vet. Hur sen som helst. Men nu kan jag knappt bärga mig förrän jag får sjunka ner i soffan med en filt och läsa. Blir vansinnigt irriterad att tiden går så fort på kvällarna och man verkligen måste släcka för att överhuvudtaget kunna ta sig upp på morgonen efter.

Jag har ju inte kommit mer än till första boken. Tyckte den var ganska trög de första 300 sidorna och tänkte att det kommer ju aldrig hända nåt. Men sen har det minsann vänt. Tack och lov!! Det är inte så att jag tycker spänningen är så fantastiskt stor att jag inte kan lägga ifrån mig boken men jag gillar språket. Hans sätt att skriva. Till skillnad mot den extremt överskattade Camilla Läckberg. Det är ganska tunna historier och inte speciellt svårt att räkna ut vad som händer. Men i SL:s böcker är det lite mer invecklat än vad man skulle kunna räkna ut från början. I like!!! Så allt jag funderar på nu är när jag kommer hem så jag kan återvända till familjen Vangers mörka historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar