söndag 15 februari 2009

15/1 Peppad av arga snickaren

Jo jag såg ju den nya renoveringsserien igår på femman. Den arga snickaren. Det var första avsnittet. Det visade ett par som haft sitt sovrum i vardagsrummet i åtta år!!! Fanns inte plats för soffa så deras säng fungerade som det. Hela tomten såg ut som en mindre soptipp och hela källaren som ett enda stökigt förråd. Det var hemskt och jag förstår inte hr man kan bo så. Man mådde stundtals dåligt av deras tafatthet och brist på ork att ens börja med nåt. Men så till poängen. Jag blev så jäkla peppad att ta tag i några av de grejerna som vi inte orkat med hemma. Vi har material till saker hemma men kommer inte till skott. Antar att vi är drabbade av den mildare formen av vad tv-familjen var drabbad av. Så till helgen ska jag fixa de där extra-jobben så jag kan få betalt för dem. Då har vi lite mer kapital så vi kan fixa vattnet och värmen som ska ändras i källaren. Det kommer bli så himla bra!! Peppad var ordet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar