söndag 15 februari 2009

26/1 Min finess är helt borta!!

Jag anser mig ha en ganska bra finess på att hacka saker. Lök, morötter å sånt. Vi har bra knivar så det brukar gå snabbt och lätt. När vi är bortbjudna verkar hela finessen vara borta. För en vecka sen var vi hos mia och ckristian och käkade. Jag fick sysslan att hacka lök å jätteräkor. Det gick ju finfint! Tills jag hackade mig i fingerspetsen och skar av halva nageln!!!
Igår efter Hugos dop stannade vi kvar hos Bävemarks en stund och skille äta lite ost och slappa. Jag tar en vanlig bred kniv med plastskaft som min mamma brukar ha när hon brer ut smöret på bulldegen. Iaf såär har den i princip ingen egg. MEN.... Jag lyckas ändå skära mig själv i handen så det börjar blöda. Är detta normalt? Har min finess försvunnit för alltid? Hur ska det gå????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar