tisdag 10 februari 2009

22/9 Kräftkokning

I lördags hämtade jag kräftor. Dessa skall förtäras under mycket festliga former ihop med en del alkohol. Det brukar kallas KRÄFTSKIVA!!!! Jag kokade 5 kilo i lördags. Vet inte om man kan kalla det kräftor. En del såg mer ut som hummrar. Riktiga bestar var det! Alice var ju helt fachinerad av detta djur. Hela tiden gick hon ut till köket. Pekade på hinkarna och såg på mig. "Titta!" Så klart vi tittade. När jag lyft upp henne så sa hon ojjjj!! Väldigt roligt hade vi med de där kräftorna. Coolast var ju ändå att ta på dem. Det var läskigt och väldigt spännande.

Stora barnet Patrik var också hemma och lekte med Micke. Han lekte också med kräftorna. Och han paxade en del som han ska ha till kräftskivan. Tror han ja... Jag vet med bestämdhet att tre tjejer ska fixa med skivan. Man kan aldrig vara säker på vad som händer då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar