onsdag 18 februari 2009

Pappa har planer minsann

När jag var på jakt efter den där sprayfärgen till tvättstugan, var jag såklart först hos pappa på Optimera. Man går alltid först till pappa. Han är kung på det mesta när det gäller hus i allmänhet. I alla fall... Mitt i ett samtal så utbrister han:

Pappa: Nu vet jag vad ni ska göra med ert hus!
Jag: ?????
P: Jag har funderat serru...
J: ????
P: Där ni nu har köksingång och trappa till källaren och så. Om man bygger ut ganska mycket åt det hållet så har ni plats för ett rejält kök. Bra va?
J: Varför???
P: Det är en kalasbra idé!
J: Varför??? Vad tycker du att vi ska göra med det rummet som blir över. Eller balkongen på andra våningen där?
P: Äsch. Flytta trappan till källaren och ovanpå köket bygger vi en jätteterass med utgång från balkongdörren!

Jag tror min pappa har för lite att göra just nu. Hur det nu är möjligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar