onsdag 18 februari 2009

Senaste nytt från tvättstugan.

Vårt pannrum i källaren är under renovering. Man kan säga att den pågått sen vi flyttade in. Nu har vi kommit så långt att vi har lagt klinker på golvet, lagat väggarna där det beövdes och målat. Målade gjorde jag för länge sen. Men när klinkrena kom på plats tyckte inte micke att det var så najs. Så nu har jag målat om.
Tråkigt nog så är det några fläckar på ytterväggen som går igenom färgen hela tiden.

Så igår köpte jag nån spray som ska stoppa de där fläckarna från att blöda igenom. Jag sprayade igår när jag kom hem. Det luktade som en hel kemikaliefabrik. Inte så trevligt. Jag ska testa att måla över det ikväll och hoppas att det blir kalas.

Sen kommer farbror rörmokare på måndag och ska fixa och trixa lite överallt i huset. Antar att han tänker dyka in även i tvättstugan och do his magic så vi ganska snart kan flytta över tvättmaskin och torktumlare. Kanske han ska sätta upp elementet som vi lät plocka ner när jag gjorde om hallen. Förra julen...

Jaja. Jag känner att det finns hopp för kråkslottet i Bodafors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar