söndag 15 februari 2009

24/9 Dagens lunch... suck.

Lunchtid. Jag har ingen matlåda. Vad gör man när man inte vill ha pizza och jobbar i Anneberg? Man får gå till hemmet. Idag serverades farmarbiff med potatis sås och varma grönsaker. Vilken jäkla skitmat!!!!! Den så kallade biffen var helt smaklös och kändes inte alls som att den var gjord på någon sorts färs över huvud taget. Det var liksom bara deg. Såsen var helt smaklös den med. Den var fisbrun och smaklös. Grönsakerna bestod av ärtor majs och morötter i små kuber. Helt smaklöst. Potatisen var väl ok. Men lite salt i vattnet hade ju inte gjort nåt. Gemensamma nämnaren här måste ju vara SMAKLÖST!!!!
Stackars pensionärerna! Jag förstår om våra gamla magrar. Det beror ju på att maten inte smakar nåt. Kan inte tänka mig att näringsinnehållet i de där biffarna var speciellt bra helller. jag kommer också bli undernärd vid 80 års ålder om maten smakar likadant när jag uppnår denna aktningsvärda ålder. Pensisarna är värda bättre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar