lördag 7 februari 2009

14/4 Bodas funniest homevideo...

Man skulle kunna säga att jag gått i ide en vecka om man läser bloggen. Men så är det inte. Har bara haft gräsligt mycket att göra...

Måste berätta om en stund då man verkligen borde haft en videokamera. Vi var i trtädgården och grejade lite igår. Jag sågade ner två syrénträd som var mer döda än levande. Och som de flesta vet så har syréner gansk amycket rötter som kan sätta skott. De här skulle jag försöka gräva bort. Åtminstone en de. Men eftersom de var så vansinnigt stora så skulle jag försöka hugga av en med spaden. Jag satte ner spaden i marken. Satte upp bpda fötterna på spanen så att jag skulle få extra mycket kraft.
Men nu är det så att de här rötterna var ganska hala, så jag gled helt enkelt av roten med spaden samtidigt som jag stod på denna. Tappade balansen och hann inte sätta bak ett ben innan jag föll ytterligare bakåt å sätter mig mitt på rumpan å trillar bakåt med hela kroppen. Det såg verkligen hysteriskt roligt ut å jag kunde inte sluta skratta. Tårarna bara sprutade. Behöver jag säga att sambon såg hysteriskt glad ut han också? Men vad gör man inte för att trädgårdsarbetet ska vara roligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar