tisdag 10 februari 2009

11/8 Bravida var på besök

I mars förra året köpte vi ny tvättmaskin när den gamla gick sönder. Bra investering tycker jag. I måndags stannade maskinen mitt i tvättprogrammet och med en massa vatten i. Det var helt omöjligt att tömma den på vatten. Eftersom den inte var så gammal så felanmälde jag den i måndags förra veckan och idag kom reparatören. Jag skojar inte om det tog tio minuter för honom att hitta felet och åtgärda det. Här har man gått en hel vecka och sparat på kläderna så man inte ska behöva trätta en massa. Nästan så man vänt underkläderna utochin. Inte riktigt så illa. Men nästan.

Vad var felet på maskinen då?? Jo Det ska jag tala om. På nåt jättekonstigt sätt har min strumpa lyckats komma in iúnder gummilisten vid luckan, komma in under trumman och ner i avloppsröret. Därför kunde maskinen inte tömmas på vatten. Hur är det möjligt undrar ju jag?? Ska strumpur kunna hamna där? Ska man veta om att strumpor kan hamna där? Hade jag vetat det hade jag kunnat göra det själv istället för att vänta en vecka på att nån ska komma och sen ta hutlöst betalt för det. Kan inte tänka mig att elgiganten tycker att det ska gå på garanti...

Men nu är ju mysteriet med de försvunna sockorna löst iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar