fredag 15 maj 2009

Näst sista steget taget...

Jag lyckades ta mig in till torget igår och trängdes med alla pensionärer och barnvagnar. Det var ju lite nya blommor jag var ute efter. Och blommor blev det. Jag köpte rosa doftande liljor igen. Men också vita och knallrosa pioner. Jag har aldrig haft hemma pioner förut. Men nu är det bestämt att det ska bli sådana i trädgården. Om den nu blir klar nån gång. Kanske till nästa år?
Men inte nog med det. Jag tog näst sista steget till att bli tant. Sista steget är att håret är blått eller lila. Men jag tog näst sista...

Jag har köpt pelargoner.

Perargoner är, har alltid varit och kommer alltid att vara en tantblomma. Och det allra värsta är att jag tycker de är jättefina...

Så nu står det en stor kruka på vår trappa med pelargoner och skriker:
DET BOR EN TANT HÄR!!! EN 27-ÅRIG TANT!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar