tisdag 26 maj 2009

Jag+Telia=inte helt sant

Jag håller på att bli lite lätt galen!
Jag och Telia går inte riktigt ihop kan man säga. Nu har jag pratat med tre olika personer som alla säger tre olika saker.
Tanken är att vi ska byta telefon och tv till telia. Bredbandet ligger redan där. Då kan man ju ha ett sånt dör smartabonnemang och få telefonen gratis. Toppen tycker jag! Det kommer bli myckert billigare än vad det är nu för oss. Men det är ju tt sånt jäkla krångel!

Det började tidigare i våras. Då skulle jag in i en telia-butik och beställa det här paketet. Men man kan inte själv välja när det ska kopplas in. Risken var så att jag var tvungen att under två månader betala dubbelt för tvn som det var uppsägningstid på. Inte så kul så vi kom överens om att jag skulle vänta till maj. Så!

Mitten av maj kommer. Jag stegat in i Teliabutiken och vill skaffa smart-grejen. Då måste vi flytta över din telefon säger han i kassan. Såklart tänker jag. Fixa det.
Han fixar. Grejen är bara att telefonen står på micke å bredbandet på mig. Det funkar inte. Ett av abonnemangen måste överlåtas så att de står på samma person. Bra. Fixa det.

Nej der kan jag inte förrän telefonen kommit över till oss. Sen kostar det 500:- också.

?????? 500 SPÄNN!!! Jo... Och bredbandet är så krångligt att flytta så det är bättre att ta telefonen.

Kollar telias hemsida. Och där står det att kostnaden för överlåtelse av bredbandsabonnemang kostar 0kr. Men vad fan?

Ringer telias kundtjänst. Där säger de att det kan vi fixa gratis över telefonen så fort abonnemanget är överflyttat. Toppen!!

Ringer tillbaka till kundtjänst. Nej då kan de plötsligt inte göra det. Vi måste båda skriva under nåt jäkla avtal...

Imorn ska jag tillbaka till Teliabutiken med ett påskrivet avtal. Jag är säker på att allt kommer fixa sig till slut. Men den stora frågan är vad micke säger om vi inte har nån tv 1 juli. Gamla abonnemanget går ut sista juni.... ups.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar