måndag 11 maj 2009

Förhandling hos VD:n pågår för fullt

Idag sitter våra fackliga representanter i förhandlingar med ledningen här på jobbet. Sex tjänstemän ska bort och jag är, enligt turordnigslistan, nummer sex räknat från sist anställd. Men jag vet ju att tre av dessa absolut inte kommer att få gå. Hoppsan. Nu trillade jag ner till nummer 3 helt plötsligt. Även om jag är helt förberedd på att få gå så känns det riktigt tungt att gå och vänta på besked. De började ju förhandlingarna idag så det blir väl inte klart förän i slutet av veckan eller nästa vecka. Jag har varit gansk alugn innan men nu när besked ändå börja närma sig så blir jag lite mer orolig. Det vore kanske konstigt att inte bli orolig. Men förhoppningsvis kommer det nåt gott ur det här också. Jag kanske kommer in på en bana jag inte tidigare alls hade tänkt mig och kanske gillar det jätte-mycket. Eller så får jag vara kvar och allt fortsätter som innan. Det gäller bara att hålla ut. Så jag lägger väl oron på hyllan ett par dar till så kanske jag tar upp den igen framåt onsdag-torsdag. Vad sägs om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar