onsdag 13 maj 2009

Garderoben är klar!!

Igår satte jag upp de sista hyllorna och fixade en garderobsstång att hänga galgar på. Nu kan vi börja lasta in grejer i garderoben. Nu har vi så mycket organiserade förvaringsmöjligheter att jag inte vet vad vi ska lägga på alla hyllor och i alla lådor. Men så här ser det ut iaf.
Ni ser att till och med min gamla nalle från när jag var liten har fått flytta in. Om jag inte minns fel så hette han Isbjörn. Jag hade lite dålig fantasi som barn. Sen står det fyra staplar med trådbackar bredvid varandra för våra kläder. De som synns här på bilden är Mickes lådor. Ni ser att det är några tomma lådor... Dem ska jag fylla med mina en miljard linnen...
Här har vi den väldigt lila väggen. Om jag får säga det själv så blev det vansinnigt bra!! Jag är mycket nöjd över mitt val! Vi tryckte in en byrå extra här också. Vi hade ingen annanstans att ha den nu när badrummet är i ordning.

Och här är en nästan likadan bild. Men man ser att jag tryckt upp hyllor nära taket där resväskan får bo. Sen står det ytterligare en byrå där inne. Den får nu kallas gardin-byrån. Där sk ajag ha gardiner, dukar, kuddfodral och sånt.
Det finns ju fördelar och nackdelar med gamla hus. En klar nackdel är ju att det inte finns garderober och andra förvaringsutrymmen. Men nu känner jag att vi har lyckats täcka upp för det mesta. För nu har jag en stor gå-in-garderob där jag kan ha alla kläder, gardingrejerna, väskor mm. Sen har vi badrummet där vi har alla handdukar och hygienprylar. Jag har nu två nästan helt tomma skåp som jag inte riktigt vet vad jag ska fylla med. Sen får sängkläderna ligga i byrån i sovrummet. Vi har en lång dubbekbyrå i hallen för kökshanddukar, pysselgrejor, mössor och vantar och en hel låda med VHS-band (vi har inte längre en fungerande VHS-spelare). Så jag tycker nog att det börjar arta sig på Parkgatan. Men det betyder ju också att jag inte längre kan skylla på att jag inte har nån plats för grejerna när det är stökigt. Skit oxå!!

1 kommentar: