torsdag 14 maj 2009

Det kom ett wienerbröd levererat

En kollega här på jobbet, Östen, kom just in på mitt kontor med ett wienerbröd till mig. Han skulle iväg på golf med Isover och hann inte fika. Var wienerbrödet kom ifrån det vet jag inte. Vi brukar inte ha sånt lyx här mer än på fredagsfikat.
När det var internationella kvinnodagen för nåt år sedan, bjöd han in alla kvinnor här på företaget på kvinnofika. Så vi var väl sju-åtta tjejer och Östen som fikade en onsdag. Mysigt och härligt.
Han är för söt Östen. Han är min klippa här. Väldigt omtänksam. Inte bara var det gäller fikabröd utan i allmänhet. Han är mån om att alla trivs här. Det gillar jag! Dessutom är han väldigt kunnig. Har stenkoll på allt. Man kan ställa de mest puckade frågorna och man får alltid bra svar.
Nu ska jag smaska wienerbröd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar