torsdag 11 juni 2009

Perforerad? Ja tack!

Jag har blivit med spikmatta!

Igår stegade jag in på Intersport med målet att införskaffa ett gummiband till min och mias träning. (Vi hade hemmastyrketräning hemma hos henne med hugo liggandes bredvid. Allt var väldigt komiskt. En annan historia dock.) Och där hängde den. En lila spikmatta. För 500 pix! Jag vet. Spikmattor är snordyra. Men det här var ett klipp.

Så igår skulle den invigas. Detta var precis innan jag skulle sova så jag körde den nakna versionen. Man ska härdas!! Jag lägger ut den och placerar mig på den. Men det kändes som att jag låg lite snett på nåt sätt. Ena höften hamnade liksom för hägt upp. Inte så lätt att justera det kan jag säga!

Jag gjorde börjad till ett fösök att lyfta rumpan för att lägga den rätt. Men då måste jag ju pressa ner skuldrorna och då hade jag blivit helt perforerad. Så det gick inte. Sen försökte jag att bara flytta höften som man gör när man ligger vanligt. Då ändrar man ju bara liggställning. Men jag tänkte inte på att jag hade flera tusen piggar i ryggen. Så det var att välja på att få ett gäng rivsår efter piggarna eller att ligga kvar i den osköna ställningen. Jag valde den senare.

För er som inte testat. Så här känns det:
1. Ajajaj!
2. Ojojoj
3. Vad varmt det blev på ryggen...
4. Hela ryggen pulserar
5. Dunket försvinner och det härligt varma kommer.
6. Aaaaahh... Vad avslappnad jag är.

Jag försökte förklara det för micke. Han tittade skepriskt på mig i morse. Han testade. Efter tre minuter hör jag från sovrummet:
"Nej! Det här är inte för mig! Det här gör ont! Vill inte!"
Men han vägrade testa med en tischa på sig. Hardcore skulle det vara eller inte alls. Och det verkar ju som inte alls för honom.

2 kommentarer:

  1. Så det är skönt alltså? Hade möjligheten att prova en gång men avstod av rimliga skäl...anyway, det ska funka som avslappnande? Hmm...
    Anna Eken

    SvaraRadera
  2. hahahahaha galenpanna, vafalls?! en spikmatta? kan det vara hälsosamt?? hihi smäääärta=) och skinkflytt, jopp ett skojigt inlägg!
    ja, hade inte nathalie kommit hem till far så hade det varit annorlunda men nångång ska vi la kunna ses....
    hahaaha spikmatta!!
    http://goannat.blogg.se

    SvaraRadera