måndag 8 juni 2009

Mys hela helgen igenom!

Igår när det var dag att gå och lägga sig gick jag som vanligt ut på trappen och skulle ropa in katterna. Eller... en katt var inne så det var ju bara en katt som skulle ropas in. Efter att jag ropat efter honom tre gånger så tröttnade jag och tänkte att han får väl sova ute då.

Så gick jag upp. Kikade in i gästrummet och ser det här:
Det syns inte så himla väl. Men Nemo, den vita katten som jag trodde var ute, ligger intryckt mot ryggstödet på en fåtölj. Och Milo, den svarta katten, ligger och trycker in honom lite till. Ibland är de minsann lite sötare än annars. Senare på natten flyttade de in i min säng. Vi brukar mysa alla tre när micke jobbar natt. Härligt tycker jag.

I söndags var vi lite barnvakt åt Hugo igen. Å vad mysigt det är!! Vi hade en fantastisk dag. När det var dags för eftermiddagslur så somnade han på stört och såg så här söt ut!
När han vaknade 1,5 timme senare var han tokarg och just då ringde hans pappa... Typiskt! Men vi kom på bättre tankar och när han blev hämtad så var han glad igen.
Sån var helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar