tisdag 2 juni 2009

Ett mess som kan resultera i succé eller katastrof

Jag fick ett mess igår kväll.

"Hej Maria! Har du möjlighet att köra min pump imorn. 6 anmälda nu. ditt pass innan är tomt..."

Vad fasen ska jag svara? Så självklart ska jag köra pump idag. Jag har inte kört pump sen i januari eller så när jag hoppade in extra en annan gång. Jag har inte lyft en vikt på evigheter. Mina triceps har i princip förtvinat till obefintlighet. Mina magmuskler har helt förslappat sig. Hur sjutton ska det här gå? Kunderna kommer få lyfta skivstången av mig när jag fastnat i en krampaktig position. Kanske att de även måste hjälpa mig att sätta på vikter på stången. Jag kanske inte klarar det heller... Eller!!! Eller så kanske jag har ett sånt jäkla muskelminne så mina muskler bara "aha... det här vet vi hur man gör. Lasta på vikter bara!"
Ja det ger sig väl. Om jag lyckas ta mig hem efteråt får man väl betrakta det som att det gick vägen. Så om det saknas inlägg imorn så ledde väl vägen ner i diket. (Jösses vilken dålig bildlig jämförelse!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar