tisdag 2 juni 2009

Granngården suger! Heja Plantagen!

Jag har ju beklagat mig en del över att jag håller på att bli tant. Jag trodde att man inte kunde bli mer tant än pelargoner. Att sista steget faktiskt var att bli tant med ålder, rynkor och grått hår. Men till min fasa har jag upptäckt ytterligare en nivå...

Igår skulle jag köpa en försenad mors-dag-present. Tanken var att hitta nån stor, fin växt som mamma kunde ha på sin tomma jättealtan. Jag var på Granngården i Nässjö. Där träffade jag Ida, Oliver och Lollo. En härlig bonus. Hur som helst så gick jag in å kikade på uteblommorna. Och det är ju minst sagt en katastof. De lyckas ju inte hålla växterna vid liv! De är värre än mig. Och jag är sjukt dålig! Jag bestämde mig för att åka till Jönköping istället.

In på Plantagen. Vilket himmelrike det är. De har allt! Å allt är jättefint!!! Hittade dock ingen terassväxt. Men jag gick förbi rosenbuskarna. Sen var jag helt såld! Men ni hör ju. Rosor! Det är ju tanter som har rosor i trädgården!

Så min mamma fick en rosenbuske av mig. Ingrid Bergman-rosor. Mörkt röda blommor med vaxliknande blomblad som doftade helt fantastiskt!

När vi fått ordning på trädgården så ska vi också ha Ingrid Bergman-rosor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar