torsdag 3 september 2009

Vad man gör en ledig onsdagseftermiddag när man är sjäv.

Eftersom det är allmänt stökigt hemma under hantverkarinvaderingen så flydde jag fältet igår. Jag åkte till IKEA. Bara IKEA. Där strosade jag runt själv och spanade, funderade och klurade. Tanken var att jag skulle köpa lite förvaringslådor till garderoben och källaren och lite andra småprylar. Men de där lådorna jag ville ha fanns bara i storlek jätte-jätte-stor och pytteliten. Så dem får jag väl vänta med. Sen hittade jag supersmarta lådor som man kan ha till återvinningen hemma. Supersmarta tills jag kom hem vill säga. De var ju för stora! Hade de varit 3 cm kortare hade de varit toppen. Så nu har jag tre jättelådor hemma som inte passar in. Typiskt...

Jag var på plantagen också. Fasen vad jag gillar att gå på plantagen. Jag vill ju få fint i trädgården snart och vill köpa en massa buskar och blommor och träd och... Jo jag vet. Man kan inte köpa allt det där. Anlednigen till att vi grävde bort alla buskar och rabatter var ju att vi inte ville ha några. Men man måste ju spana på vad som finns så att man väljer rätt sen när vi ska plantera en eller två grejor. Eller?? Mysigt är det i alla fall. Jag nöjde mig med lite krukor och tjockbladiga omöjliga-att-döda-växter. Helt i min smak.

Det är så man spenderar en ledig eftermiddag när den är som bäst!

2 kommentarer:

  1. ÅHHHHHH!!! va mysigt underbart! japp jag är avundsjuk!

    anna

    SvaraRadera
  2. Kom till Granngården vettja! Har både lådor, träd, buskar och blommor. Och det bästa av allt, JAG jobbar där. Eller, försöker iaf =)började ju nyss.
    /Ekblom

    SvaraRadera