torsdag 10 september 2009

När fotbollen bara blir för mycket

Vid pingst tog jag hem färg för att börja måla fönster hemma. Det blev ju inget med det alls. Inte på hela sommaren.

Men igår blev jag så less. Framförallt less på fotbolls-skiten! Så jag hoppade ut på altantaket och skrapade och slipade fönsterluckorna och fönstrena (altså två fönster och två luckor=ett "set"). Så ikväll ska jag olja kalaset, imorn grundmåla och på lördag måla med nya färgen. Ska bli najs det! Det kommer ju antagligen se roligt ut med två olika färger på två olika par fönsterluckor på framsidan. Men vad sjutton. Man vill ju underhålla grannarna. Kanske är det så att jag ställer mig på stegen och slipar till de andra fönsterluckorna ochså. Man vet aldrig. men det förutsätter ju att jag inte fastnat i soffan förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar