fredag 25 september 2009

07.15 i morse

När jag stor i köket och gjorde mina frukostknäcken i morse så skramlade det till utanför. Jag kände igen ljudet på en gång. Gräv-thomas är här!!!!

När jag åkte hemifrån hade första lasset med matjord anlänt. Sen skulle han hålla på att pytsa ut det någorlunda på trädgården. Det innebär att vi ska kratta som tusan hela helgen och så gräs på söndag kanske. Jag måste altså åka förbi granngården på hemvägen och köpa gödning och gräsfrön. Det senare är ju en djungel men det ska nog gå vägen.

Jag måste säga att det känns smått fantastiskt att vi inte längre ska ha en övervuxen och risig trädgård. Och så en ny häck på en sida. Bara att knata in till grannarna och bestämma när vi ska plantera. Jag är på när som helst! Jag värmer upp kratt och grävmusklerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar