måndag 21 september 2009

Målar-fiasko... och succé

I fredags efter jobbet åkta jag hem för att måla fönsterluckorna på huset. Sagt och gjort. Målade blev de. Men jag hade valt en aldeles för ljus grå. Den blev så blek att den knappt syntes. Inte alls bra. Så efter träningen i lördags var jag på optimera för att fixa till färgen. Superduktiga Mikaela Landin hjälpte mig. Men eftersom jag hade öppnat burken så funkade det inte att använda blandmaskinen riktigt. Så vi gjorde nåt galet... Vi tog tre flaskor brytfärg och hällde lite på känn... Å det blev JÄTTEBRA!!!!

Men jag har bara målat en av luckorna. För pucko-mia, dvs jag, målade i stekande solsken. Färgen hann ju torka innan jag hann blinka. Och igår slöade jag hela dan så där hände inget. Jag ska göra ett ryck ikväll. Rackarns bra blir det! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar