måndag 21 september 2009

Jag ringde igen

Tillbaka till A-kassan. När jag väl kom fram så frågade varför inte jag har fått mina pengar som jag är berättigad till efter min tid som arbetslös i augusti. Jag borde fått dem vecka 34 eller möjligen 35. Nu är det 39....

"Nej det kan jag inte se varför inte det har betalats ut. Det verkar ju konstigt."

Jo det tycker jag också. Nu handlade det ju bara om ersättning för tre dar och jag har ju jobbat sen så jag har ju inte suttit i skiten direkt. Men jag hoppas att det funkar bättre nu när jag blir arbetslös på riktigt.

Jag känner att det här med a-kassa, arbetsförmedlingen och arbetslöshet i almänhet är nog inget för mig. Jobbjakten börjar...

1 kommentar:

  1. Haha, arbetsförmedling och sådant. Dom hatar vi, bara så du vet. Du kan få vara med i min klubb om du vill. Allt tar evigheters evighet, om du inte gjort fel för då stänger dom av dig på ett kick! Så är det =)

    Ekblom

    SvaraRadera