torsdag 17 september 2009

Årets första och enda politiska inlägg

Det är val om ett år igen och det snackas mycket politik i tidningarna. En hel del handlar om Sverigedemokraternas framfart i vårt land. Jag förutsätter att alla jag känner och då också alla som läser denna blogg inte röstar på SD. Jag hoppas att människor i min närhet är smartare än så. Att ni ser världen ur ett större perspektiv och strävar mot en utvecklig av samhället. Inte en "förfinad" version av hitlers visioner. Det spelar ingen roll att SD:s medlemmar inte längre har rakad skalle och slår ner första "blatte" de möter. Grundvärderingarna är desamma. Det är inte bara flyktingpolitiken som är åt skogen. Även arbetsmarknadspolitiken vill man förändra till det sämre (enligt mig) och att abortfrågan ens är uppe år 2009 är under all kritik.

Behöver ni fler argument så finns en intervju i expressen idag.
http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.1709455/om-vi-skulle-bli-vagmastare-sa-tvingar-vi-oss-till-inflytande

Eller en längre intervju.
http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.1709470/las-hela-intervjun-med-jimmie-akesson

Aftonbladet har bestämt sig för att inte publicera SD:s annonser. Säga vad man vill om det. Men nån måste sätta ner foten. Jag gillar det!
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/medier/article5808066.ab


Sen förstår jag också att allt inte är svart eller vitt. SD har säkert punkter som jag håller med om. Jag har inte läst igenom deras manifest till punkt och pricka. Men jag är heeeelt hundra på att inget argument kan uppväga för SD:s grundvärderingar som gör det värt att ha ett sådant parti i vår riksdag. Starta hellre ett eget parti. Rösta blankt. Rösta på Piratpartiet eller Linda Rosings parti. Men att stödja SD för att man inte riktigt hittar sin åsikt bland de andra partierna är inte ok!

Nu kanske ni tycker det är märkligt att jag skriver ett sånt här seriöst inlägg. Men det bara blev så. Det kommer knappast bli nån fortsättning på det. Senast var för 1.5 år sedan då jag lyssnade på radio angående att homosexuella inte får lämna blod eftersom man som homosexuell ahr fler sexuellt överförbara sjukdomar. Jag känner att vi kanske har lite att jobba med på den punkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar