torsdag 3 september 2009

Vinprovning innan lunch?

Altså Micke och Christian tillsammans... Det är ju farligt. Micke lyxade till det med en semesterdag idag så han har väl skrotat mest hela dagen. Så bra att Christian också var ledig. Så får jag ett sms vid halv tolv idag: "Går till Ch och provar viner nu". Men klockan är ju HALV TOLV!! Det är fan inte semesterdag i spanien!

Ja sen fattar jag väl att de inte sitter och super till det. Jag vet att det är en del i christians jobb att prova ut viner till menyn. Och varför inte passa på att smaka goda viner när man har möjlighet liksom. Jag antar att de har provning med "spottning". ANnars har man väl ingen koll när man kommer till sista flaskan. Jag blir bara så avundsjuk. Själv sitter man på kontoret och tittar ut på en regnig himmel. Jag skulle gärna byta det mot vinprovning. Även om klockan bara vore halv tolv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar