onsdag 30 september 2009

Senaste nytt på lykt-fronten

Häromdagen var jag inne och spanade på textilhuset igen. Det är ju det där med hitta DEN lyktan. Pratade med Carin som tog mig på en guidad tur genom inredningsmecka-land. Herregud vad mycket fina saker hon har. Tänk att få plocka ihop grejer till sitt hem där utan att behöva tänka på slutsumman i kassan. Vilket paradis!

Hur som helst så sa jag att jag letade efter en stor lykta men jag visste inte riktigt vad jag ville ha för nån. Hade liksom ingen aning om hur den skulle se ut. Sen stannade jag mitt i en mening när jag såg denna skapelse...
Jag tror att det kan vara den som det blir. Var bara tvungen att kolla med micke så han inte tyckte den var apful. Men han gillade den. Den är jättestor och jättefin... och jättedyr. Men vad fasen. Jag har ju inte hittat nåt annat så vi får väl äta nudlar eller soppa eller nåt den här månaden. För efter jobbet blir den min. Då ska jag städa undan på altanen så det ser lite trevligare ut. Sen ska jag "arrangera" den. Man kan också säga ställa ut den. Ställa den på plats. Välj själv. På plats ska den iaf.

Sen råkade jag se en annan lykta som var väldigt fin men inte så dyr. Den är lite mer i normal-storlek. Så den får antagligen bo på trappan på baksidan. Lite höstmysigt ska det minsann bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar