måndag 14 september 2009

Måndag igen

Snabbt gick helgen och man är tillbaka på jobbet.

Pappa ville ha tillbaka en massa verktyg igår. Så medan micke var iväg på match med tjejerna så kom pappa och hjälpte till med det sista på altanstaketet. Han hade förstärkning av mamma och Karl. Efter lite knåpande så är allt på plats. Verktygen packades in i pappas bil och vi fick hur mycket plats som helst i garaget. Härligt.

Jag grundmålade fönsterluckorna och målade fönstret igår också. När jag målat klart fönstret så inser jag att jag har ju för sjutton inte brutit fönsterfärgen.Smart mia. Verkligen!
Så jag packade in burkarna i bilen och hoppas att optimera kan hjälpa mig i eftermiddag. Ska nog inte vara några större problem tror jag. Det känns som att det inte bara är pappa som ingår i inventaret där...

Den här dagen ska jag avsluta med spade och kratta tror jag. Förhoppningsvis kommer gräv-thomas och vänder till hela trädgården igen. Ogräs och mossa ska bort. Matjord och gräsfrön skall dit. Kul för mig att micke jobbar kväll. Suck! Men mina kratt-muskler kommer bli kalasbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar