onsdag 19 augusti 2009

Skördefest i trädgården?

Det där med att safta och sylta och sånt är ju inte riktigt min grej. Och hemma på vår trädgård har vi fyra äppelträd och ett plommonträd, lite jordgubbar och rabarber.
-Jordgubbarna har vi smaskat lite på. Men inte alls som vi skulle kunna. Mycket av det har möglat och ruttnat i landet. Eller blivit uppätet av mördarsniglar.
-Rabarberna kastar jag i soptunnan när bladen blir alltför stora.
-Äpplena försöker jag få grannarna att äta upp. Men förra året var jag i skogen med säkert 15 ica-kassar och slängde en massa.
-Plommon har vi inte fått tidigare. Men i år har vi massor!! Så nu sitter jag och äter plommon hela dagarna på kontoret. Å det är så himla gott!!! Men vi kan nog inte äta alla själva. Så om nån är sugen på plommon och har vägarna förbi Bodafors så är ni välkomna!

1 kommentar:

  1. Gör äppelpaj och plommonpaj och frys in så ni kan ta upp när ni får besök......det är ju perfekt=) U GO GIRL!!

    SvaraRadera