måndag 24 augusti 2009

Fantastic!

Vilken helg man har haft! Inga stora event men den har barit fantastisk ändå!

I fredags jobbade jag sent. Till sju eller så. Man kommer hem och då har sambon lagat smarrig middag. Najs.

På lördagen tog vi ordentlig sovmorgon och åt inte frukost förrän klockan var tolv eller så. Väldigt skönt!! Sen blev det stora trädgårdsdagen. Micke klippte klart häcken och jag räfsade och sopade ihop efter honom. Sen skördade jag plommon. Jo jag tror jag kan säga att jag skördade. Det var så sjukt mycket plommon!!! Vi har gett bort en ica-kasse var till tre grannar och så tvingade jag en annan bekant ta med en påse hem när han cyklade förbi. En kasse har jag med till jobbet. Det hänger fortfarande en massa kvar i trädet men dem kommer vi inte åt.
När jag stod där på stegen och plockade för fullt kom Mia och Hugo. Mia skulle på party och vi skulle vara barnvakt. Supermysigt! Sen hade vi en myskväll med besök av Patrik som var och kollade på fotboll med micke. Sen avslutade vi kvällen med att hämta mia på partyt. En helbra dag.

Igår var det söndag. Den inledde vi med ett försök att koka marmelad på plommonen. Det visade sig att det inte stelnade så nu är den officiella förklaringen att vi inte gjorde marmelad. Det är sylt... Men det var ju första gången vi försökte oss på det där. Kanske att vi gör ett nytt försök.
Sen gav vi oss ut på altanen. Vi har nu satt upp alla stolpar till staketet, skruvat dit alla lister som planken ska skruvar i. Och så har vi satt upp ett hörne på själva staketet. Ooooooo det blir så fint!! Vi ska fortsätta ikväll. Då ska jag se till att ta lite bilder så ni får se hur spektaklet ser ut. Jag är ju lite trög när vi kommer till bilderna... Men jag jobbar på det.

Nu ska jag vara super-produktiv och jobba som bara den. Och hoppas på att den här dagen blir lika bra som helgen har varit!

1 kommentar: