torsdag 6 augusti 2009

10-årsdagen!!

Så vad hände på 10-årsdagen då??

Vid lunchtid säger micke att jag måste packa lite. Typ tandborste och deo. Å nåt lite finare att ha till kvällen. Inte superdupersnyggt men lite mer än vardag. Så jag packar...

Vid halv fyra hämtar jag ut våra förlovningsringar som varit inlämnade på putsning. OJ vad fina de blev. De blänker som attan!!!

Så vi åker iväg i våra fina blanka ringar mot okänt mål. Vi åker mot Malmbäck.... och svänger in mot Hok. Ahaaaaa.... Micke och Christian har kokat ihop nåt.

Mycket riktigt. Vi åkte inte så långt hemifrån men det var ändå vääääldigt mysigt. En övernattning på herrgården och fem-rätters middag på kvällen. Väldigt smaskig middag med champagne och allt. Romantiskt som attan. Vi åt i nästan fyra timmar...

Vi checkade ut dagen efter och begav oss till jönköping. Vi hade en provsittar-dag. Alla möbelbutiker avverkades. Bergmans, Severins, Mio och EM i Tenhult. Så vi slog till och beställde en soffa. Äntligen!

Så det blev två härliga dagar tillsammans med den jag älskar allra mest. Två välbehövligt lediga dagar. Vi är lite slitna efter allt byggande. Och jag vet... ni har inte fått se några bilder än. Men jag ska försöka mig på det snart. Jag lovar. Jag har iaf beställt virket till staketet av pappa idag. Så jag antar att vi spikar upp det nästa vecka. Då ser det ut som en riktig altan sen. :-)

1 kommentar:

  1. jälar va tiden går.....10år typ silverbröllop hade det varit...:) dax att slå till med nått annat nu va? avancera...typ barn eller kanske bröllop...hehe ingen panik ni har säkert minst tie år till på er att bara fundera på det=Grattis!! Hoppas jag har lika tur:D nyfniken på altan och hus!!

    SvaraRadera