fredag 21 augusti 2009

Jag drunknar i sorterade påsar!

I lördags hade jag en snabbstädning hemma. Svärmor, svägerska och tillhörande sambo skulle på middag på kvällen. Lite firande av svärmor som fyllde år. I alla fall... Jag tömde den enorma högen av återvinning som stod i köket. Vi börjar vårt återvinnande med att lägga allt som ska sorteras i en stor back under diskbänken. Tanken är att när det är fullt där så ska det sorteras och iväg till sortergården... Men så funkar det ju inte hos oss. Vi ställer det sorterade i påsar i ett hörn och tänker ta med det nästa gång man åker. men det som händer är att ingen orkar ta med det och de organiserade påsarna byggs på och snarrt är det bara en jättehög av kartonger , hopknutna plastpåsar och kassar med konservburkar. Så var det i lördags.

Så... Jag bar iaf ut allt i bilen och tänkte åka bort med det innan jag hoppade in i duschen. Men sen kom de mycket tidigare än det var tänkt, typ en timme tidigare! Så jag hann liksom inte. Jag fick välja mellan återvinningen eller lukta gott efter dusch. Jag valde duschen.

Min bil är fortfarande full av kassar med hårdplast, mjukplast, metall, kartonger, tidningar och glas. Det är hur mycket som helst!! Å jag orkar bara inte ta tag i det ordentligt. Men jag ska försöka ta det som ett av helgens projekt. Vad sägs om det va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar