onsdag 28 oktober 2009

Sista dan som arbetslös är över - för den här gången iaf

Grey's anatomny är slut och Micke har tagit över TV:n för att kolla på fotboll. Och här sitter jag och börjar bli lite nervös. Första dagen på nytt jobb imorn... Jag ska försöka att hålla mig i skinnet och inte spela ut hela mitt humor-register på en gång. Tänk om de inte förstår ironi i Vetlanda??

Dagen här hemma har ägnats åt gipsning. Jag fick äntligen tag på elektrikern idag som kom och satte dit dosor så att skivorna kunde komma upp på väggarna. Pappa kom och hjälpte till lite med sina proffs-verktyg och super-snickar-talang. Man kan tro att jag borde snappat upp en del under alla våra renoveringsprojekt i familjen. Och det har jag nog. Men det där med att mäta är tydligen inte min grej. Först kom jag hem med väggreglar som var en halvmeter för korta. Och idag mätte jag fel på fem centimeter när vi skulle sätta OSB-skivorna. Ups...

Medan jag och pappa grejade med väggen grejade mamma runt och letade efter saker att städa undan eller tvätt att vika. Och snäll som jag är så ordnade jag båda dessa saker åt henne. Tack mamma!

Vid dagens slut har elektrikern varit här igen och alla skivor utan en sitter uppe. Min plan är att slänga upp den imorn. Jag kan ju skylla på att gipsskruven tog slut...

1 kommentar: