tisdag 6 oktober 2009

Äntligen lökar!

Jag har idag insett att jag måste göra någon sorts hållare till mp3:n. Efter dagens morgonpromenad så fick jag för mig att gräva upp ett land som växt igen fullkomligt under sommmaren. Det har sett ren för djävligt ut. Men man vill ju fortsätta lyssna på morgonradio. Jag satte fast den i linningen på byxorna men den lossnade hela tiden. Och det är svårt att gräva om man håller en mp3 i ena handen.

Det där landet... Jag har bestämt mig för att det ska bli ett fint tulpanland till våren. Ända sen vi köpte huset har jag varit och sneglat på lökar och fröpåsar och plantor som jag tycker är fina. Men det har aldrig varit lönt att göra nåt eftersom det alltid sett ut som kriget. Men nu till våren ska det föhoppningsvis bli fint här. Så nu ger jag mig tillåtelse att köpa lökar. Inget konstigt. Krokus, snödroppar och tulpaner. Så man kan få lite vårkänsla i mars eller när de nu kommer upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar