tisdag 20 oktober 2009

Insomnia

Klockan är halv två på natten och jag kan inte sova...

Efter att ha vänt och vridit på mig i sängen och det enda jag kan tänka på är mickes halvsnarkningar så gav jag upp. Det var helt omöjligt att slappna av och låta John Blund göra jobbet. Så jag klev upp och hamnade här.

Istället för att sova surfar jag runt och kollar köksgrejor. Vårt kylskåp har gått sönder och det nya vi ska sätta in kräver lite ombyggnad. Och när vi ändå ska stöka till så ska vi eventuellt fixa lite andra grejor också. Men vi har inte bestämt oss ännu. Det är en liten pris-check först.

Det är ju en märklig företeelse hos oss Perssons. När vi ska göra en liten grej hemma så tenderar den att bli mycket större än vad som var tänkt. "Det är lika bra att passa på" verkar vara ett motto vi alla följer. Det är visserligen roligt men blir ju också dyrare än man först tänkt. Och fint såklart. Vi får väl se vad som händer i vårt kök. Jag ska börja riva ner en vägg imorn iaf. Välkommen bygg-kaoset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar