måndag 5 oktober 2009

Två däck blev fyra

Det är ju lite onödigt med två bilar som jag har nu. Så jag tänkte försöka bli av med en nu. Men för att voolvon ska gå igenom besiktningen så var jag tvungen att byta två däck. Så när jag änså skulle till arbetsförmedlingen så passade jag på att ta volvon in till stan och få det fixat.

Till att börja med var det jätteläskigt att köra den in till stan. Hela vägen så körde jag i max 60 och slickade högerkanten av vägen. Det kändes inte helt tryggt kan man ju säga. När jag kom in till däckfirman och de plockaed av de gamla däcken stod det klart att jag var tvungen att byta alla fyra. De var så dåliga att det var ett under att jag tagit mig till stan. Billligt?? Nej inte direkt...

MEN.... Volvon går som en klocka!! Efter att ha legat i dvala i 1,5 år så är den inte det minsta kinkig. Och nu när jag kört lite så känns bromsarna ganska bra också. Nu vet jag inte om det är volvon eller audin som åker ut på blocket. Men en utav dem gör det denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar