fredag 24 april 2009

Fortfarande här

Nej det blev ingen hemgång. Jag sitter fortfarande här och knåpar. Men snart så tar jag helg. Jag funderar på vad jag ska fixa till för mat till kvällen. Micke är i Tyskland över dagen och hjälper mannen som ska gifta sig i sommar. De köper all dricka till festen. Så han är inte hemma förrän vid nio-tiden. Så jag är lämnad till mitt ensamma öde ikväll. Kanske man ska slå till med ett glas vin, en tänd brasa och se till att ha katterna nära. Mysigt! Vi får väl se. Det innebär ju att jag måste gå ut och hämta ved och tända brasan själv. Ingen micke som fixar det åt mig. Han brukar ju göra det på fredagar. Så när han går och spelar fotboll så fyller han braskaminen med ved så det fortfarande brinner när jag kommer hem. Alldeles varmt och härligt är det. Men inte idag. Men jag överlever nog det med. Man kan ju alltid slänga på sig en filt till... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar