onsdag 15 april 2009

Fingrarna antar en något grönare nyans

Det här med att fixa iordning lite i trädgården har plötsligt blivit lite roligare. Inte så att jag ligger i rabatterna och påtar. Men att fixa LITE iaf.
I helgen var det ju träden som klipptes. Jag hade ont i handen efter att ha använt sekatören en massa och tagit i ända från tårna.
Igår lämnade jag in en ritning hos pappa på blomlådor som ska byggas till altanen. Stora blomlådor där jag ska ha jordgubbar, kryddor, och fina blommor.
Nu sitter jag och funderar på om jag ska gräva ur längs med häcken. Resna rent från ogräs och gödsla sen. Jo minsann, Fingrarna börjar anta en grönare nyans. Vi får väl se om jag är lika sugen på att gräva när jag kommer hem. Men det ska iaf göras inom en väldigt snar framtid.
Å klippa ner häcken lite också. Riset kan jag ju lägga på min eldningshög.

För jag eldade ju i helgen med. Det tog lite tid innan det tog fyr men till sist gick det. När det nästan brunnit ut hade vi tagit ner några träd. Det riset tänkte jag elda upp också. men det var ju lägn i helvete att få eld på. Det var ju så mycket vatten i det riset så man kunde ha använt det som eldskydd. Så jag har en liten hög kvar som ska eldas. När det väl har torkat. Hur som helst så ska det påtas i trädgården lite mer den här sommaren. Det är bestämt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar