tisdag 27 januari 2009

Mitt mellannamn-morgontrött

Morgontrött är mitt andranamn. Inte på riktigt men det borde verkligen vara det. Att jag snoozar 45 minuter varje morgon är ingen hemlighet vare sig för mig eller någon annan som känner mig. Men den här morgonen var ju märkligare än vanligt.

Jag brukar inte göra så konstiga saker när jag är trött. Min reaktionsförmåga brukar vara vääääldigt långsam och hjärnan räknar kanske inte ut så många ekvationer. Men i min morgonrutin brukar det mesta stämma även om jag näst intill går i sömnen.

Idag lyckades jag få på mejken. Jag fick på mig kläderna och borstade tänderna. Jag borstade håret och tog tag i sprayflaskan och sprayade lite. Men vad fan.... Pump-spray? Det är det ju inte i min sprayflaska. Man ska bara hålla in å så sprayar den tills jag släpper. Så var det inte nu. Jag tittar på fraskan jag håller i handen.... Dolce & Gabbana Light Blue... Fan! Jag har parfym i håret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar