onsdag 28 januari 2009

5/3 Sanitär olägenhet!!

Det är just vad vårt hem var igår. Jag skolkade lite från extrakursen jag läser och åkte hem tidigare och började storatäda. Då menar jag verkligen storstäda!
Jag har vädrat sängkläder, duschat blommorna dammtorkat överallt, torkat golven, städat toan, slängt döda blommor. Och just det ja. Jag har dragit ut kylen!! Jag beklagade mig lite för pappa, och fixig som han är så hade han ett litet trick! Kofot!! Funkade skitbra så nu står kylen mitt i köket. För det är ju fortfarande trasigt.

Idag ska jag putsa fönster och hänga upp gardiner. Jag råkade berätta för den fantastiska kvinnan i gardinbutiken (som budade på vårt hus samtidigt som oss) att jag inte putsat fönstrena sen vi flyttade in för ett och ett halvt år sen. Hon höll på att dö. Så jag antar att det är dags nu då...

Jag är vääääldigt stolt över denna storstädning! Det var RIKTIGT äckligt förut. Det ät Riktigt najs hemma nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar