söndag 25 april 2010

Växt-shopping-fiasko

Min plan för helgen var att jobba en sväng på lördagen och sen fixa lite hemma. Så blev det inte. När klockan ringde i lördags så orkade jag bara inte. Jag kände mig helt utmattad så jag somnade om en stund, kelade lite med Nemo gottade ner mig i kudden igen.
När jag väl vaknade till liv så åkte jag till Jkpg istället. Plantagen och blomsterlandet stod på schemat och blommor, jord, täckbark och krukor på inköpslistan. Vad tror ni jag kom hem med? Ingenting... Det var utplockat bland blommorna och jag hittade inte såna krukor som jag ville ha. Det fanns inte nog med personal i butikerna som man kunde fråga (eftersom jag är helt kass på växter) så jag tappade helt lusten. Jag kom hem utan att ha handlat nåt alls. Vilket fiasko! Jag ska se om jag kan göra ett nytt försök i veckan.
Igår kväll var Patrik här och kollade fotboll. Sen kom hans supertrevliga och söta flickvän och joinade oss till middagen. Sen somnade jag i soffan när vi kollade på Nilecity. (Verkligen trevligt av mig att somna när vi har gäster!) Jag sätter hoppet till att det uträttas lite mer här hemma idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar