torsdag 22 april 2010

Upplösningen på bil-följetången

Min bil… Min förbannade bil….
Jag har ju haft den inlämnad typ fem gånger de senaste två månaderna. Oljelampan lyser och en varningssignal piper. ASJOBBIGT!! Grejen är att mekanikerna på verkstan har inte lyckats hitta nåt fel. De har bytt oljetrycksgivare, nån undre givare, vi har bytt olja och filter (det var ju visserligen välbehövligt), de har kollat oljetrycket och allt funkar som det ska.. Men varje gång jag hämtar bilen så piper fortfarande signalen och lampan tänds. Nu måste jag besiktiga bilen nästa vecka och då kan inte det lysa varningslampor i bilen. Det måste ju fixas. Mekanikerns lösning var att vi skulle koppla ur lampan och döda summern… Den lösningen känns väl kanske sådär bra eller?
Så i förrgår bad jag en kompis som jobbar på en bilverkstad om råd. Han kanske kunde veta vad som var fel eller fråga de andra på jobbet om de hade nån bra teori. Så igår var jag hos honom en timme. Han dubbelkollade oljetrycket och de där givarna som de hade bytt men felet var kvar. Så pratade vi om att det verkar ju som att det är glapp nånstans. Så klämde han ihop en kabelsko lite. Tror ni att det piper nu??? Nej!!! Det är tyst. Jävla inkompetenta bilbekaniker!!!! Samma verkstad som i vintras hade min bil i över en månad för att de trodde att det var fel på generatorn. Istället för att kolla hur bra batteriet var. Det var allt som behövde göras.
Nu känns det iaf bättre att köra med bilen. Så efter besiktningen vill jag sälja den och köpa en bil som funkar. Men den måste ha ac och rumpvärme. Annars får det vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar