söndag 3 januari 2010

Nyår började bra men slutade lite frostigt

Det är nyårseftermiddag och både jag och Micke är taggade inför kvällens fest. Vi åker in till stan och anländer till festen. Jag har själv bestämt att jag kör hem. Det är mycket smidigare så. Slippa vänta på snordyr taxi och så.
Väl på festen ångrar jag mig. Vi bestämmer att antingen sover vi hos Mickes föräldrar eller tar taxi ändå. Det är ju bara nyår e gång om året...
Hela nyårskvällen är tokhärlig med rolig aoch trevliga människor, smarrig mat och allt som hör en lyckad fest till. Vid halv tresnåret bestämmer vi oss allihop för att det nog är dags att ta sig hem. Alla tar sällskap ner till stan. Planen blev att vi sover hos Mickes föräldrar. En promenix i 10 minusgrader när man har strumpbyxor och klackar är ju sådär. Men det gick bra. Vi sa hej då till de andra när vi skulle gå åt skilda håll. Efter fem minuter konstaterar vi att vi åker hem iaf. Vi vänder och går till taxin. (Jag vet! SJUKT veliga är vi!)
Taxin kommer, vi hoppar in och känner oss nöjda med en lyckad nyårsfest.

200 meter innan Bodafors-skylten slår det mig... Nycklarna... Hemnycklarna ligger i bilen som står i stan. FAAAAAAAN!!!! Klockan är nu 4 på morgonen.

Våra grannar har en extranyckel. Men våra grannar är i Sälen. Dock hade vi fått koden till den plats där de förvarar sin extranyckel. Om vi bara kunde komma på koden...
Efter några misslyckade försök så tänker vi att vi får väl gå och väcka grannens föräldrar som också bor i byn. Fruktansvärt pinsamt att behöva väcka nån mitt i natten men vad ska vi göra? Sagt och gjort. Vi knallar iväg och knackar på. Tror ni dom är hemma? ICKE!!!!! FAAAAAAN!!!

Till slut ringde vi en kompis som bor här och som vi visste att han jobbade den natten. Han kom snällt hem och släppte in oss i sitt hus och bäddade två sängar i källaren åt oss. Medan vi väntade på honom satt vi i ett trapphus som var öppet....

När klockan var fem över 6 på morgonen sa vi godnatt. Jag frös nåt så fruktansvärt efter att ha varit ute i flera timmar med en massa minusgrader iklädd strumpbyxor och klänning. Jävla skitnatt!!!

Nästa nyår firar vu hemma. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar