söndag 22 november 2009

In och ut på fyra minuter

I torsdags pallrade jag mig iväg till vårdcentralen för att vaccinera mig. Jag hade ju inte tänkt göra det alls men allt snack om det på jobbet fick mig att göra det ändå. Man har ju hört att man kan bli jättesjuk och att man får stå i kö i flera timmar för att få komma in till vaccineringen. Här i Bodafors är det prima sjukvård måste jag säga. Från att jag parkerade bilen tills att jag var tillbaka och på väg därifrån tog det sisådär fyra minuter. Jo ni läste helt rätt. FYRA MINUTER! Sånt gillar vi.

Min enda biverkning är att jag är toksvullen där sköterskan stack mig. Jag har en stor röd ring, ca 3 cm i diameter, på överarmen. Och så känns det som att någon har slagit mig väldigt hårt. Så jag kan inte ligga på den sidan och det är ju lite störigt. Annars har jag inte kännt av nånting alls. Väldigt skönt. Men nu börjar jag tröttna på att det gör ont. När ska det försvinna egentligen? Nu har det gått över två dygn och det är fortfarande lika svullet. Det gillar vi INTE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar