onsdag 24 oktober 2012

Könsrollerna

Det sista av våra könsroller försvann idag. Bra tycker säkert många men inte jag. På just den här punkten vill jag ha den klassiska kvinnorollen.

Hos oss gör vi båda två det mesta jag snickrar, klipper gräs och skottar snö och Micke diskar, städar och lagar mat. Och tvärtom såklart. Men en sak har jag hållt fast vid. Däckbytet. Där tycker jag att mannen ska göra det. Och det är bara för att jag själv inte vill. Jag har inte det minsta lust att ligga på knä, bli skitig och hålla på med bilen. Men idag är det gjort. Jag har helt ensam bytt däck på min bil. Astråkigt!!!! Det där med däckhotell ligger väldigt nära till hands för min del nu. Kanske är det en lyx jag ska unna mig till våren?



1 kommentar:

  1. Då kan du kanske byta mina däck också nu när du vet hur man gör PUSS O KRAM

    SvaraRadera