måndag 16 maj 2011

Ångesten

Jag har inte varit hos tandläkaren på 5 år. Jag har hela tiden tyckt att jag inte hunnit, inte haft råd, inte haft några bekymmer. Så det kan vänta lite till. Men så tog jag mig i kragen för ett par veckor sedan och bokade tid. Fy fan vad jag ångrar att jag inte gick dit för typ två år sedan.
Imorn ska jag dra ut en tand... Tydligen är det ett jättehål som gjort att jag nu har en inflammation mellan tandrötterna som man inte kommer åt. Jag har sån enorm ångest för det här. Jag vill bara att det ska vara över och läkt och bra. Tur att jag ska till mina gamla fina kollegor på jobbet efteråt som känner mig och som kan ta hand om mig. Det hade ju varit vidrigt att åka till nya jobbet med bloddreggel i mungipan och en tår i ögat... Jag vill bara att det ska vara över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar