fredag 14 januari 2011

Flyttdagar på kontoret

Igår hade jag flyttdag på jobbet. Jag bytte kontor. Jag har bara jobbat här ett år men redan samlat på mig en ansenlig mängd pärmar, papper och annat skräp. Så efter några svettiga timmar så kunde jag börja göra mig hemmastadd. När jag slår på radion inser jag till min FASA att jag inte får in P3 i mitt nya kontor.RixFM funkar hur bra som helst men P3 är lögn. Inte hela världen kan man tycka, men det stör mina radiorutiner!! Idag ska jag ratta in webradion i smyg så jag kan lyssna på sista P3-populär med Hanna Fahl.
Men så har jag upptäckt nåt väldigt bra med mitt nya kontor och mitt nya skrivbord… Skrivbordet är byggt för en tjock-skärm så hörndelen går att höja och sänka. I den konstruktionen så finns en horisontell stålpinne under skärmen i lagom fotpallshöjd. Jag har ju funderat på det här med fotpall ända sen man bytte den stora hårddisken som stod på golvet, till en liten på skrivbordet. När den byttes så försvann ju min fotpall. Altså hårddisken… Det blev ju lite snurrigt kanske. Men det jag vill säga är att jag gillar mitt nya kontor för det har ”fotpall”. J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar