måndag 2 augusti 2010

Back to work

Semestern är slut och jag är tillbaka på kontoret. Det är blandade känslor just nu…
Det börjar med att man parkerar på en helt tom parkering framför ett helt tomt och mörkt kontor. När jag kommer in är inte en människa i huset. Jag är först. (Bara där är det ju jättekonstigt. Jag stämplar in innan min arbetstid börjar. Det händer ju bara 5 gånger om året.) Sen när jag närmar mig vårt hörn av huset så är det helt belamrat med grejer. De bygger om en del av huset och alla möbler har de knölat in vid vårt fikabord så vi kommer inte åt det. Hmm…
Jag går in och knäpper på datorn, öppnar mailen… En massa mail… Nu har jag gått igenom dem och inser att jag är lite semestertrög. Jag måste nog göra en ”att-göra”-lista så jag får lite ordning på var jag ska börja.
Än så länge är det 5-6 tappra själar som börjat jobba idag. Och det är ju riktigt trevligt folk så kanske kommer den här veckan bli ganska bra ändå. Jag måste bara hitta min egen playknapp så att jag kommer igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar