söndag 28 februari 2010

Lite härliga vinterbilder

Vid det här laget å vet ju alla som sppanar på den här bloggen hur jag känner för snö just nu. man kan väl säga att jag varit lite enkelspårig och negativ. Så nu tänker jag bryta trenden och visa lite härliga vinterbilder för att öka på vinterns pluskonto lite.

Den här första bilderna är tagna förra helgen tror jag. Kan det vara på lördagen efter första rundan skottning kanske...

När vi gick upp dan efter hade det ju kommit lika mycket till. Och när tisdagen kom insåg vi att vi var tvugna att skotta garagetaket... Utsikt från badrummet. Ser ni att snövallen går upp till taket på garaget? Till höger syns en stor snöhög. Det är en något insnöad volvo...

På en lunchpromenix på jobbet gick vi förbi det här taket. Ganska fint faktiskt. Särskilt när solen skiner också.

Här är altanen som den såg ut när jag gick upp idag. grymt mycket snö från taket. Högen går upp till fönstret och ca tre meter ut från väggen. En hel del kan man säga.Efter ett par timmars slit med grymt blöt, tung och packad snö så såg det ut så här. Sen gav jag upp för idag. Micke får fixa resten imorn. Fy fasen vad tungt det var!

Men nu kommer det mysigaste av allt. ag vet inte varför, men jag tycker det är grymt mysigt att åka spark på vintern. Och jag älskar att det är så många som gör det här i Bodafors. Och så gick jag förbi kyrkan här en dag och möts av det här:
Ett par dagar senare såg det ut så här:

Kanske är det dags att anställa spark-parkeringsvakter i Boda??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar